Vücuduna Dövme Yaptıranlar...

 

DÖVME yaptıran, yani; vücuda iğneler batırarak deri altına boya zerk etmek sureti ile deri üzerinde çeşitli şekiller oluşturmak dinimizce

yasaklanmıştır. 

Peygamber efendimiz, şöyle buyurmuştur: 

''Dövme yapan ve yaptıran kadınlara, kaş ve yüzlerinden tüy yolan ve yolduranlara, dişlerini seyreltip inceltenlere ve bu şekilde Allah'ın yarattığı şekli değiştirenlere Allah lanet etmiştir'' 

(Buhari ve Müslim).

Dövme yaptırmak yasaklanmış olmakla birlikte, deri üzerinde suyun alta ulaşmasına engel olacak bir tabaka oluşturmadığı için gusül ve abdeste engel değildir. (İbn Abidin, Reddü'l-muhtar).

Vücudunda dövme bulunan bir kimse mümkünse, sağlığına zarar vermeyecek yöntemlerle onu ortadan kaldırmalıdır. 

Bu mümkün olmazsa Allah'tan bağışlama dilemesi, yaptığına pişmanlık duyması gerekir.

Yapıştırma yöntemi ile deri üstüne yapılan geçici ''dövme'' ise, suyun deriye ulaşmasına engel olacağından gusül ve abdeste engel olur.

Dövme yaptırmak dinen caiz mi?

Allah, insana özel bir önem vererek onu en güzel biçimde azalarını son derece dengeli ve bir o kadar da ahenkli bir şekilde yaratmıştır. 

Güzel yaratılan insanın güzelliklerine güzellik katması için süslenmesine de izin verilmiştir. 

Yüce Allah, Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmuştur: ''Allah'ın kulları için yarattığı süsü ve güzel rızıkları kim haram kıldı? 

De ki; onlar dünya hayatında özellikle kıyamet gününde mü'minlerindir'' (el-A'raf; 7/32).

Bir sahabe güzel giyinme hakkında Hz. Muhammed (s.a.v) sorduğunda şu cevabı aldı: 

''Allah güzeldir güzelliği sever'' (Müslim).

İnsana güzel giyinmesi takı ziynet takınması bedenini ve elbisesini süslemesi güzelliklerini koruması kendisini güzelleştirerek görünmesi helal kılınmıştır. Ancak, insanın yaratılışından gelen özellik ve şeklini değiştirmeyi yani; fıtratı değiştirmeyi hedef alan müdahaleleri ve tasarrufları yasaklanmıştır. ''Dövme'de'' buna örnektir. 

Arapçada; ''veşm'' denilen dövme yaptırma yaratılışta vücutta olmayan bir şekli motifi resmi vücut derisine iğneyle bir tür kazıyarak hayat boyu kalacak şekilde işlenmesi demektir. 

Bu izahtan da anlaşıldığı gibi dövme ile insan vücuduna kalıcı olacak değişim müdahalesi yaparak hakkı olmayan bir tasarrufa kalkışmaktadır.

Hilkatin ''yaratış yaratılış'' değiştirilmesinin yasak oluşu, Kur'an'da şu ayetle açıklanmıştır: 

''Allah onu ''şeytanı'' lanetlemiş; o da; ''Yemin ederim ki kullarından belli bir pay edineceğim'' demiştir. 

''Onları mutlaka saptıracağım muhakkak onları boş kuruntulara boğacağım kesinlikle onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar putlar için nişanlayacaklar, şüphesiz onlara emredeceğim de Allah'ın yarattığını değiştirecekler'', dedi. 

Kim Allah'ı bırakır da şeytanı dost edinirse elbette apaçık bir ziyana düşmüştür'' (Nisa 4/118-119).

Dövme yaptırma Hz. Muhammed (s.a.v)'in hadislerinde de yer alarak yapılması lanetlenmiştir. (Buhari).

Şafiilerden bir grup alim de dövme yapılan yerde biriken kanın necis pis olduğunu dövmenin ortadan kaldırılmasının vacip olduğunu ifade eder. 

Dövme yapılmış bir vücuda gusül abdesti aldırılması anında gusül suyunun cildin yani vücudun üzerinden geçmesiyle ıslanma şartı yerine gelir. Çünkü dövme derinin üzerini kaplayan örtücü bir madde gibi örtmeyip deri altına yerleştiğinden gusül suyu için bir engel teşkil etmez.

Fakat gusle engel değil diye yapılmış bir dövmenin kalabileceğini söylemek yukarıdaki bilgilere rağmen mümkün değildir. 

Bir hata sonucu yaptırılmış dövmenin mümkün olan en yakın zamanda silinmesi ''vücut'' adlı eserin tek sahibi olan Yüce Allah'ın yaratışına duyulan saygının ve kulluğun gereğidir.

Bazı genç kadınların ve erkeklerin, boyun kısmına, sırtına, kollarına parmaklarına yaptırdığı dövmeleri görünce insan tiksiniyor. 

Bunun güzellik olduğunu düşünmek bile fıtrata aykırı ve kabüllenilmesi de mümkün değildir.